دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴

به گزارش آوای خزر، چند خبر ار رسانه های مختلف را مرور می کنیم.

افزایش آمار مرگ‌ومیر  معتادان در بهار  ۹۹
شرق: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در کشور ۱۴.۷ درصد افزایش یافت. در این مدت هزارو 153 نفر در کشور جان خود را بر اثر اعتیاد از دست دادند؛ در‌حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال قبل هزارو پنج نفر بود. همچنین در بهار سال جاری از کل تلفات اعتیاد هزارو پنج نفر مرد و ۱۴۸ نفر زن بودند. بر‌اساس تفکیک آماری صورت‌گرفته از تلفات اعتیاد در سه‌ماهه نخست امسال، بیشترین افراد در پی مصرف داروهای مخدر جان خود را از دست داده‌اند که تعداد آنها ۴۸۵ نفر گزارش شده است. پس از داروهای مخدر، مصرف هم‌زمان چند دسته دارو و مواد با ۳۴۸، مواد مخدر با ۲۶۷ و مواد محرک با ۵۳ فوتی بیشترین علت مرگ بر اثر اعتیاد در کشور بوده است.

ریزش  تعداد  بیمه‌شدگان در  پی  شیوع  کرونا
ایسنا: معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره ریزش تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در ماه‌های اخیر به علت تعطیلی‌های برخی مشاغل به دنبال شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کاهش افراد تحت پوشش، خیلی نگران‌کننده نیست. طبق پیش‌بینی‌ها، کاهشی که در خرداد داشتیم، حدود صد هزار نفر بود. مهرداد قریب، درباره ریزش تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در ماه‌های اخیر به علت تعطیلی برخی مشاغل پس از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کاهش افراد تحت پوشش خیلی نگران‌کننده نیست. ۸۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه بی‌کاری ثبت‌نام کرده بودند که مقطعی بود و تعدادی از اینها که بی‌کار شده بودند، بعد از اعلام بازگشایی‌ها، به سر کار برگشتند. او افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، کاهشی که در خرداد داشتیم، حدود صد هزار نفر بود. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای جذب بیمه‌شدگان جدید در قالب «بیمه توافقی» داریم، گفت: علاوه‌بر‌آن، در بازرسی‌هایی که انجام می‌دهیم، کارگاه‌های جدیدی را شناسایی می‌کنیم و این روند کماکان ادامه دارد. قریب ادامه داد: در سال ۹۸ نزدیک ۱۸۲ هزار نفر در بازرسی‌های انجام‌شده به بیمه‌شدگان ما افزوده شدند.

ابتلای ۵۴ نفر  از  داوطلبان  دکترا به کرونا
ایلنا: «فاطمه زرین‌آمیزی»، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، درباره آخرین پالایش از وضعیت داوطلبان مبتلا به کرونا در آزمون دکترا گفت: در مجموع ۵۴ نفر از داوطلبان آزمون دکترا مبتلا به کرونا هستند که یک نفر از آنها در بیمارستان بستری است و مابقی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. ما اطلاعات این افراد مبتلا را برای وزارت بهداشت فرستادیم و با هماهنگی آنها یک حوزه جدا در نظر گرفتیم. طبق صحبت‌هایی که با وزارت بهداشت شده، محل حوزه امتحانی آنها به احتمال خیلی زیاد بیمارستان خواهد بود. زرین‌آمیزی در واکنش به اینکه زمان خوداظهاری تا روز شنبه بوده، اگر پس از این تاریخ کسی مبتلا شود، چطور باید اعلام کند؟ گفت: داوطلبان حتما فرم خودارزیابی salamat.ir را پر کنند و اگر علائم مشکوک بیماری را داشتند یا بیماری‌شان تأیید شده باشد، از سوی خود وزارت بهداشت اعلام می‌شود که این افراد هم مثل مواردی که محل آزمون‌شان جداست، بتوانند در محل جداگانه‌ای آزمون بدهند. او تأکید کرد: داوطلبان هنوز وقت دارند و نگران نباشند. به‌همین‌دلیل تأکید کردیم همه داوطلبان فرم خودارزیابی را که توسط وزارت بهداشت طراحی شده، حتما پر کنند. زرین‌آمیزی در پاسخ به این سؤال که توزیع جمعیتی داوطلبان و تقسیم‌بندی آزمون‌ها در چهار روز بر چه اساسی بوده است؟ گفت: ما سه گروه اصلی ریاضی، تجربی و انسانی داریم و گروه هنر و زبان گروه‌های شناور هستند که داوطلب علاوه بر رشته اصلی خودش می‌تواند این دو گروه را نیز انتخاب کند. این دو گروه نمی‌توانند با گروه اصلی تلاقی داشته باشند و باید مجزا باشند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: